marți, 20 mai 2014

Ai un handicap mental auto-impus?

Bun gasit din nou!
Astazi voi incepe prin a-ti adresa o intrebare, la care te rog sa reflectezi:

Ai tendinta de a rata anumite ocazii pentru ca esti prea focusat asupra obstacolelor?

Jeffery Gitomer ne spune ca multi oameni vad mai degraba obstacolele in loc sa gaseasca solutii pentru rezolvarea problemelor, fiind orbiti de acestea. Te regasesti in situatia prezentata mai sus? Eu iti marturisesc ca da! Ma panichez adesea in momentul in care ma confrunt cu o problema, fara a putea sa vad solutia la problema mea. Adesea prietenii mei ma “trag de maneca” si imi arata solutia care pentru ei, privind din afara, era evidenta si logica, insa eu eram mult prea “ocupata” sa ma concentrez asupra problemelor, incat nu imi mai ramanea energie pentru a le rezolva.
Imi vine acum o expresie, pe care o folosesc adesea: “Nu am vazut padurea din cauza copacilor”
Pentru a deveni oameni de succes, este important sa ne concentram pe partile pozitive, pe reusite, pe rezolvare de probleme, pe calm si sa ne amintim mereu sa “gandim la rece”. Cum spunea Dale Carnegie, “Stop worrying and start living!” (Lasa grijile, incepe sa traiesti!), cuvinte care inca mai sunt de actualitate.

Aici, Jeffrey Gitomer face o paralela intre persoanele cu handicap fizic, care reusesc de cele mai multe ori sa isi depaseasca aceasta incapacitate, si persoanele cu handicap mental autoimpus pot face cateva lucruri pentru a-si depasi acest neajuns, ramanand focusati asupra lucrurilor si activitatilor care conteaza. Investind energie, dorinta si implicare, vei reusi sa inchei afacere dupa afacere, intr-o piata competitiva.

Esti principalul responsabil pentru rezultatele pe care le obtii! Daca acestea sunt excelente, iti face o deosebita placere sa primesti laude si felicitari pentru acestea. Deci, trebuie sa iti asumi si atunci cand rezultatele nu sunt cele dorite. Este timpul sa renunti la invocarea conditiilor potrivnice si a situatiilor neprevazute si sa incepi sa iti “faci norocul cu mana ta”!
Cunoaste-ti clientul, afla ce ii place, de ce are nevoie si insista sa il cunosti! Viziteaza-l pana cand ii obtii acordul de a face afaceri impreuna! Fii perseverent si implica-te!
Rezultatele depind doar de tine!
Un alt aspect de care rtebuie sa tii seama este perfectionarea continua. Ai grija de calitatile si abilitatile tale. Hraneste-le si perfectioneaza-le zilnic. Alocand o ora in fiecare zi pentru acest lucru, intr-un an vei aduna mai bine de noua saptamani de munca in folosul tau.

Iti doresc spor si curaj!


Ioana Hodos

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu