Bine v-am găsit,
Îmi pare bine de cunoştinţă.
Sunt
noul angajat din compania X. Cei care m-au angajat cred că eu sunt
persoana potrivită pentru a promova serviciile şi produsele
companiei în faţa celor care au nevoie de aceste servicii şi
produse pentru a continua afacerea lor şi pentru a prospera în
activitatea desfăşurată.
Faptul
că am fost angajat este un lucru bun. Sunt la începutul activităţii
mele profesionale, dar vreau să fie un început bun, care să fie în
stare a lansa o carieră strălucitoare în viitor.
Pentru
că sunt la început, m-am gândit să învăţ de la cei mai buni.
Nu există o facultate care să te înveţe cum să vinzi, însă am
manifestat o atitudine proactivă şi mi-am căutat cei mai buni
profesori – meditatori, care, de-a lungul timpului, au scris cărţi
şi au realizat alte materiale pe această temă. Mă bucur de
oportunităţile pe care le am pentru a învăţa singur multe
lucruri, fără să investesc sume enorme timp de câţiva ani.
Pe
lângă acest studiu individual, ştiu că este nevoie de multă
muncă. Spuneam că este un lucru bun faptul că am fost angajat.
Acum rămâne să păstrez şi să beneficiez la maxim de poziţia în
care mă aflu, nu doar pentru a rămâne angajat, ci pentru a aduce
rezultate, benefice atât companiei, dar şi mie.
De
la W.C. Holman am învăţat:
„Doar
munca asiduă aduce rezultate remarcabile. Însă munca asiduă
însoţită de o metodă şi de un sistem organizat vor aduce
rezultate miraculoase.
Nimeni
nu va ieşi mai câştigat din punerea în practică a acestor
adevăruri decât persoana care vinde pentru a-şi asigura
existenţa.”
Eu
sunt persoana care trebuie să vândă pentru a-şi asigura
existenţa.
Aşadar,
iată-mă în faţa primei responsabilităţi pe care o am, ca
reprezentant de vânzări: identificarea potenţialilor clienţi:
companii care au nevoie de servicii, produse ca cele pe care eu le
promovez.
Această
identificare o pot realiza prin prospectare. Dacă m-aş fi angajat
pe post de grădinar, primul lucru pe care ar fi trebuit să îl fac
ar fi fost să semăn, pentru a putea culege, peste câteva sezoane,
roadele seminţelor puse în pământ.
Deşi
sunt om de vânzări (mai bine zis, voi deveni), activitatea şi
etapele procesului în care sunt implicat se aseamănă
grădinăritului: prospectarea este semănarea seminţelor. Logic,
este condiţia de bază pentru a culege ceva, peste o anumită
perioadă.
De
aceea trebuie să îi ofer importanţă şi să îi aloc timp, să
investesc, în mod organizat, în această primă etapă.
Am
auzit multe persoane „din domeniu” că nu oferă, din diferite
motive, importanţa cuvenită acestei etape.
Asociaţia
Dale Carnegie îmi recomandă să fac această activitate una
interesantă, pentru ca mereu să o realizez cu entuziasm şi energie
aducătoare de idei şi creativitate.
Iată
şi nişte recomandări concrete:
- „Poartă cu tine însuţi o discuţie încurajatoare.”Convinge-te singur de necesitatea prospectării – ea este fundamentul vânzărilor pe care le vei realiza.
- „Stabileşte un obiectiv şi impune-ţi să îl îndeplineşti.”De exemplu, stabileşte un număr de contacte noi pe săptămână şi apucă-te acum să lucrezi pentru contactarea lor. O altă idee ar fi să participi, o dată pe lună, la un eveniment în cadrul unei comunităţi, unde ai ocazia să cunoşti persoane noi – un număr concret este bine să stabileşti şi aici).
- „Încetează să te mai scuzi.”Încetează să mai găseşti motive pentru a nu lucra! („e vineri după amiaza, e luna august, e zi ploioasă” etc.)
- „Nu te teme că vei fi extenuat.”Câteva telefoane în plus nu te vor duce dincolo de limita supravieţuirii.
Probabil
va fi mai greu şi va fi nevoie de mai mult autocontrol, perseverenţă
la începutul acestei activităţi. Dar în momentul în care voi
culege din roadele acestei activităţi, voi afla cu adevărat ce
înseamnă investirea tuturor resurselor disponibile în această
activitate de prospectare.
Prospectarea
presupune găsirea oamenilor care pot să tragă foloase de pe urma
serviciilor şi produselor pe care le oferim, indiferent de unde se
află sau cu cine fac afaceri în prezent.
Trebuie
să îi cunosc pe aceşti oameni, trebuie să aflu despre aceste
companii.
Până
data viitoare am să mă documentez despre următorii paşi – cum
pot stabili contactele, de unde obţin contactele şi alte informaţii
utile acestei etape.
Vă
doresc spor în activităţi şi nu uitaţi: În fiecare dintre noi
este un mic sau mare vânzător.
Pe
curând!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu