marți, 13 mai 2014

Vanzarile?! - O arta!

 “Arta vanzarilor este o indeletnicire care se invata si care este dobandita de oamenii inzestrati cu atitudinea, aptitudinea, forta morala, convingerea si dorinta de a reusi.” (J. Gitomer)

In citatul de mai sus gasesti foarte frumos prezentat cel de-al doilea secret al agentilor de vanzari care au succes.
Contrar opiniei larg raspandite conform careia agentii de vanzari se nasc cu anumite abilitati care ii diferentiaza de ceilalti oameni, adevarul este ca oamenii care au succes invata pe cont propriu pentru a se dezvolta in aceasta directie. Acesti oameni vad viata ca pe o provocare, o fascinanta oportunitate zilnica, nicidecum ca pe o suita de probleme care trebuiesc rezolvate.

Crezi ca tu te indrepti in directia cea buna pentru a deveni un vanzator de succes?
Iata ca Jeffrey Gitomer ne propune un mic test de evaluare personala prin care putem verifica acest lucru. Contine cele 21 de caracteristici ale “agentilor de vanzari extraordinari”.
Tu cate bifezi? :)

(“Atentie: pentru agentii de vanzari, exista o zona de mijloc intre <da> si <nu>, numita <mai am de lucrat la asta>. Cel mai bine este sa raspunzi <nu> pana capeti acea caracteristica.)

DA  NU
     □     Mi-am stabilit obiectivele in scris.
□      □     Am o buna auto-disciplina.
     □     Ma auto-motivez.
     □     Vreau sa stiu mai multe.
     □     Vreau sa-mi fac relatii.
     □     Am incredere in mine.
     □     Am o parere buna despre mine.
     □     Imi plac oamenii.
     □     Imi plac provocarile.
     □     Imi place sa castig.
□      □     Pot accepta refuzul pastrand o atitudine pozitiva.
□      □     Sunt atent la detalii.
□      □     Sunt loial.
□      □     Sunt entuziast.
□      □     Sunt atent.
□      □     Sunt un bun ascultator.
□      □     Am un fin simt al observatiei.
□      □     Am abilitati bune de comunicare.
□      □     Sunt dedicat muncii mele
□      □     Vreau sa am siguranta financiara.
□      □     Sunt perseverent.
Preluat din “Biblia Vanzarilor” de Jeffrey Gitomer)

In continuare, voi reda modalitatea de interpretare a rezultatelor:
Daca ai peste 15 raspunsuri de <da>, atunci ai ceea ce-ti trebuie pentru a fi un agent de vanzari bun. Daca ai intre 10 si 15 raspunsuri <da>, situatia este neclara (ai sanse mai mari de reusita daca ai raspuns <da> la punctele privind cunosintele, entuziasmul, increderea in sine, automotivarea si perseverenta).
Daca raspunsurile tale <da> nu insumeaza mai mult de 10 raspunsuri, inseamna ca mai ai de lucrat la toate punctele enumerate mai sus. In forma ta actuala, ar fi un esec sa te apuci sa faci vanzari, fiindca sansele de succes sunt minime.

Pana la urmatoarea intalnire, iti doresc energie, putere de munca si vointa pentru a incepe sa iti strunesti calitatile ca sa devii un om de vanzari de succes!

Pe curand!


Ioana


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu