vineri, 24 octombrie 2014

Cine negociază, câștigă!

Te salut cu convingere și mă bucur dacă următoarele câteva minute le vei petrece parcurgând articolul de astăzi.

Avem un subiect interesant, care face parte din viața de zi cu zi a fiecăruia dintre noi. Bine, e parte și din vânzări, chiar una foarte importantă. Precede fix vânzarea și este, cum poate ți-ai dat seamna, partea de negociere.

Îmi place moto-ul acestui capitol:

Când tratăm cu oamenii, să ne amintim că nu avem de-a face cu ființe care gândesc rațional, ci cu ființe care reacționează emoțional, sunt frământate de prejudecăți și mânate de mândrie și vanitate.
Dale Carnegie

Este posibil ca fiecare dintre noi să avem experiențe, felurite, în ”ale negocierii”.
Cunosc oameni care sunt încântați când se află într-o astfel de situație și o transformă aproape într-un joc.
Dar cred că sunt și oameni care nu au avut ocazia și nici plăcerea să dezvolte aptitudini și abilități, chiar pasiune pentru negociere. 

Însă, printre oricare dintre cei de sus ne-am număra, sunt situații în care fie că ne place, fie că nu, trebuie să ne implicăm în acest ”joc” și să negociem. Și de ce să nu o facem cât mai bine? Șansele pentru a negocia bine ni le putem crește de pe acum, aflând informații și primind ponturi legate de negociere.

De la autorii cărții ”Tehnici de a vinde” am învățat că ”o negociere reușită este o experiență pozitivă pentru toți cei implicați.” (Carnegie & Associates, 2003, p. 221)

Și faptul că ajungi într-o situație de negociere înseamnă că cineva vrea (să cumpere) ceva de la tine. Ceea ce este îmbucurător, nu?

Sursa foto: Aici 




Se pune întrebarea, atunci, cum să procedăm astfel încât să ieșim toți câștigați?







Mai jos enumăr câteva sfaturi pe care le oferă autorii:

  1. Pregătește-te pentru negocieri culegând informații.
  2. A negocia înseamnă a rezolva problemele și a ajunge la un acord.
  3. Oricine poate să învețe să negocieze bine.
  4. A câștiga” înseamnă a atinge obiectivele cele mai importante, nu a înfrânge cealaltă tabără! (Mi se pare foarte importantă această afirmație, pentru că mulți oameni înțeleg greșit negocierea, exact ca pe o bătălie în care cineva trebuie să câștige și dacă nu câștigă, atunci pierde.)
  5. Străduiește-te să soluționezi conflictele.
  6. Folosește o strategie de colaborare, de rezolvare a problemelor.
  7. Nu uita că o problemă apărută în timpul negocierilor poate avea mai multe soluții.
  8. Informează-te cât mai temeinic în legătură cu clientul, în așa fel încât să poți anticipa și răspunde la solicitările acestuia.
  9. Pune întrebări ca să afli ce vrea cu adevărat clientul.

Nu putem controla comportamentul clientului, însă putem controla și pregăti comportamentul, atitudinea, argumentarea, prezentarea, negocierea noastră.

Când a fost ultima dată când a trebuit să negociezi ceva? A fost o experiență plăcută? Ți-ai atins obiectivele?

Am avea și noi de câștigat dacă ai împărtăși cu noi experiențele tale legate de negociere sau chiar lecțiile învățate despre acest subiect de-a lungul timpului.

Îți mulțumesc pentru citire și îți doresc un weekend plăcut, cu experiențe constructive pe termen lung, chiar etern, dacă se poate!








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu