Bine te regasesc!
Nu-i asa ca, de cele mai multe
ori, pomul din curtea vecinului pare mai plin de fructe decat cel din
curtea ta? Ce ai crede daca ti-as spune ca si al tau este la fel de
imbelsugat, sau chiar mai plin de fructe si mult mai usor de ajuns la
ele pentru a le culege?
Astazi discutam despre modul in
care te vor ajuta relatiile deja consolidate sa iti dezvolti
afacerea. Este un trend in domeniul vanzarilor dezvoltarea
portofoliului de noi clienti, fara a mai pune foarte mare pret pe
relatiile deja construite, insa, Jeffery Gitomer ne spune ca tocmai
acesta este unul dintre secrete: mentinerea relatiilor cu clientii
actuali si determinarea lor de a cumpara mai mult.
Iata cum poti face acest lucru:
- Vinde-le ceva noi – lucreaza la un produs imbunatatit, modernizat, regandit special pentru a veni in intampinarea nevoilor lor. Clientii tai vor fi incantati de entuziasmul tau!
- Vinde o cantitate mai mare de produs pentru departamente diferite – profita de expansiunea companiei sau de inlocuirea produselor uzate sau deteriorate.
- Vinde produse sau servicii suplimentare – unii clienti poate nici macar nu stiu de existenta unor produse sau servicii noi, de aceea este bine sa prezinti tot portofoliul de produse si sa il reamintesti constant.
- Determina-i pe clienti sa te recomande altora – in felul acesta iti vor oferi o evaluare a serviciilor tale si in acelasi timp, tu vei obtine noi clienti pentru portofoliul tau.
- Gandeste-te si tu la modalitati prin care poti sa ii recomanzi pe clientii tai catre alte companii sau oameni, astfel incat si clientii tai sa castige, prin intermediul tau, noi clienti pentru ei.
OBSERVATIE: “Indiferent
daca vinzi sau nu, faptul ca esti in permanent contact cu clientul
sudeaza relatiile cu acesta si ii mareste bunavointa” (Jeffrey
Gitomer)
Lucreaza la relatia ta cu
clientul actual! 100 de clienti activi sunt mai importanti decat 1000
de potentiali clienti!
Pe curand!
Ioana Hodos
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu