Bun
găsit!
De
când am început să studiez cum să devin un om de vânzări
admirat de concurenţă şi respectat de superiori, m-am tot
pregătit: pentru căutarea potenţialilor clienţi, pentru a afla
informaţii înainte de prima abordare şi probabil te aştepţi ca
acum să urmeze pasul important al abordării, al iniţierii
comunicării. Bineînţeles, chiar astăzi vom afla cum putem să
iniţiem contactul şi comunicarea cu potenţialii clienţi:
Sunt
doi paşi, dintre care, unul este folosit de toţi agenţii de
vânzări, iar celălalt, este neglijat.
Paşii
unei abordări profesioniste şi cu sorţi mari de izbândă sunt:
- Corespondenţa scrisă, care are ca scop familiarizarea clientului potenţial;
- Contactarea telefonică.
Corespondenţa
scrisă este reprezentată de acea declaraţie de credibilitate
despre care am scris şi în articolul precedent.
Câteva
lucruri foarte importante despre această scrisoare:
- scopul ei nu este să vândă un serviciu/ un produs, ci acela de a obţine o întâlnire, de a „cumpăra” din timpul clientului potenţial pentru o întâlnire faţă în faţă;
- trebuie să facă referire la lucrul de care clientul este cel mai interesat;
- trebuie să câştige încrederea clientului, pe baza referirii la alte companii care au câştigat în urma unei colaborări cu dumneavoastră;
- trebuie să anunţe o viitoare discuţie telefonică.
Câteva
lucruri despre contactarea telefonică:
- atitudinea: autorii ne recomandă să facem tot ce este nevoie pentru a ne simţi bine şi încrezători în noi inşine, pentru că atitudinea face diferenţa;
- tonul vocii: va avea un efect pozitiv asupra interlocutorului dacă transmite energie, entuziasm, încredere, amabilitate;
- claritatea şi concizia: pregăteşte-te, exersează, dar asigură-te că te exprimi în mod firesc şi cursiv;
- rostirea numelui interlocutorului: numele cuiva este, pentru acea persoana, cel mai dulce şi important sunet dintr-o limbă, spunea domnul Dale Carnegie, în „Secretele succesului”;
- entuziasmul: trebuie să fie şi să vină în mod natural, din convingerea fermă că cealaltă persoană are de câştigat prin ceea ce dorim să îi transmitem;
- umorul adecvat situaţiei: putem folosi umorul pentru a însufleţi convorbirea, dacă este cazul şi dacă îl putem face de calitate.
Gândindu-mă
în acest moment la toţi cititorii acestui articol, realizez cât
este de important subiectul „convorbiri telefonice” pentru mulţi
dintre ei, profesând în domenii diferite.
Telefonul
este o unealtă foarte importantă în vremea noastră – chiar
indispensabilă, îndrăznesc să spun.
Mai
jos găseşti câteva recomandări despre cum poţi obţine rezultate
mai bune atunci când vorbeşti la telefon:
- Obţine o întâlnire în care să stabileşti viitoarele întâlniri;
- Determină numărul de întâlniri pe care trebuie să îl realizezi săptămânal;
- Sună mai multe persoane la rând;
- Foloseşte un formular de evidenţă a contactelor;
- Completează un formular de pregătire în vederea abordării clienţilor potenţiali.
Am
speranţa că nu te vei opri la citirea acestor lucruri, ci vei trece
şi la punerea lor în aplicare, pentru că sunt valoroase şi uşor
de iniţiat în practica de toate zilele.
Data
viitoare vom acorda atentie şi obstacolelor care stau în calea
comunicării prin telefon şi vom afla cum să trecem de acestea.
Până
atunci, experienţe plăcute în urma practicării principiilor de
mai sus să ai!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu