Bun găsit!
Lectura
de azi debutează cu un alt moment din întrevederea pe care o avem
cu un client potenţial şi anume, culegerea informaţiilor.
Autorii
ne recomandă să fim foarte atenti la modul în care culegem
informaţiile şi la ce fel de informaţii culegem.
Este
chiar momentul potrivit pentru a îi câştiga încrederea!
Pentru
a îţi fi mai uşor să îţi faci o imagine, gândeşte-te la
momentul unui consult medical, în care medicul te intreabă, te
ascultă, obţine informaţii înainte de a îţi pune un diagnostic
şi de a îţi prescrie o reţetă.
Nu
ţi-ai dori să fii medicul care scrie reţeta fără a pune
întrebări şi a culege informaţii potrivite despre simptomele
pacientului. Pentru binele tuturor, sper că nu există un astfel de
medic. Şi pentru binele companiei tale şi al clientului, sper că
nu eşti un reprezentant de vânzări care oferă o soluţie înainte
de a pune întrebări potrivite.
Culegând
informaţii, obţii „o imagine a lumii clientului aşa cum o vede
el”. În felul acesta, te pregăteşti pentru negocieri şi pentru
evitarea obiecţiilor viitoare.
Dacă
te întrebi care sunt informatiile pe care să le culegi pentru a îţi
fi de ajutor şi pentru a câştiga încrederea clientului, iată mai
jos sugestiile autorilor:
- Să afli ce vrea clientul
De
ce are nevoie, din produsele şi serviciile pe care le oferi? Care
dintre ele au efectul pe care clientul îl doreşte? Clienţii, de
fapt, nu îşi doresc un produs/serviciu, ci un efect. Despre acesta
trebuie să afli.
- Să afli care sunt criteriile de cumpărare după care se ghidează clientul.
Afli
despre aceste criterii şi apoi incluzi informaţii despre ele în
prezentarea ta şi în soluţia oferită.
- Afli ce ar dori clientul să aibă
Sunt
alte considerente pe care este bine să le afli şi să le ai în
vedere, astfel încât soluţia ta pentru client să fie una
originala şi, pe lângă criteriile de cumpărare, să existe şi
alte beneficii.
- Să afli de ce vrea clientul ceea ce vrea.
Motivul
dominant al cumpărării îl reprezintă temeiul afectiv irezistibil
pentru care clientul va cumpăra. Este motivul afectiv din spatele
motivului logic. Dacă vei trece dincolo de motivul logic, vei ajunge
la coarda sensibila a clientului şi el se va simţi atins şi tu te
vei diferenţia de ceilalţi agenţi care îl vizitează. Ghici cu
cine va colabora?
Ne
oprim puţin asupra acestor motive dominante şi descoperim că ele
sunt grupate în cinci categorii, astfel, pot avea legătură cu:
- supravieţuirea;
- siguranţa;
- apartenenţa;
- importanţa;
- realizarea de sine.
Ceva
ce are legătură cu aceste aspecte ale vieţii reprezintă motorul
pentru care un om, la un moment dat, doreşte să investească în
ceva.
Cheia
cu ajutorul căreia poţi porni acest motor este să îţi dai seama
care este motivul dominant (afectiv) din spatele deciziei de
cumpărare sau să aduci clientul în punctul în care să realizeze
singur acest lucru.
Mă
opresc aici cu momentul „culegerea informaţiilor” şi te invit
să descoperim data viitoare cum să profităm de întrebări pentru
a elabora o soluţie pentru clientul din faţa noastră.
Toate
bune!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu