Bun gasit la o noua discutie de
vanzari!
In capitolul de astazi, Jeffrey
Gitomer ne recomanda sa folosim umorul in interactiunile noastre cu
clientii si potentialii clienti, iar acest lucru ne va aduce cu
siguranta vanzarea mult dorita!
“Umorul este una dintre
cele mai importante metode de comunicare necesare pentru a stapani
procesul de vanzare” (Jeffrey
Gitomer)
Umorul
este, in general, o unealta foarte puternica ce face oamenii sa se
apropie, indeparteaza bariere si te poate scoate cu usurinta din
situatii stanjenitoare, asadar, de ce sa nu il folosesti si pentru
a-ti creste rata de succes in vanzari?
Sunt
insa, cateva reguli, sau sugestii, mai bine spus, de care ar trebui
sa tinem seama in cadrul unei intalniri cu un client sau potential
client, in care dorim sa folosim umorul. De exemplu, este foarte
oportun sa folosesti umorul in faza de inceput a unei conversatii,
pentru a crea o atmosfera placuta si relaxata. Si, pentru ca in
primele minute ale intalnirii inca nu iti cunosti foarte bine
interlocutorul, este important sa nu faci glume rasiale sau pe
socoteala altcuiva, fiindca se pot cu usurinta intoarce impotriva ta.
Asculta
inainte sa faci o gluma si, cel mai bine, foloseste-te de
experientele tale haioase pentru a face glume. Poti, de exemplu, sa
iti tii un caiet in care sa notezi experientele amuzante prin care
treci si astfel sa poti apela la ele atunci cand este cazul.
Adapteaza,
sincronizeaza si fii pe faza! Foloseste umor cu bun simt si fii mereu
receptiv la feedback-ul pe care il primesti. Nu uita, glumele te pot
face sa ajungi rapid la incheierea unei vanzari, insa, o gluma
nepotrivita, te poate la fel de bine, indeparta de obiectivul propus.
Asadar,
succes si ganduri vesele!
Cu
drag,
Ioana
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu